Donnerstag, 12. April 2012

Do you wonder.....?

...why i've dyed so much paper?

 I want to make singnatures for little books, different sizes.

It all started by a video ( found on a blog i follow) published on Vimeo, called Patience by Glowing Heads about a Creation from the Paper Artist Randi Parkhurst. I have never seen such an incredible Paper - Artist before.
Maybe you get an idea, when you watch this video on your own....... here
You'll see my creation, when it's finished and all about the background of this project...you know....where i found it....and who's idea....i'm working with....(:o)

What do you think? Do you have also ideas, after watching the video? Love to read your appreciated comments (:o)


Elly


Kommentare:

Gio hat gesagt…

oh Elly that video is AMAZING.
I love minibooks, paper, and when I read that sentence about patience and Art, it strucked me!
Thanks for sharing with us this discovery. I 'd like very much to see your version ( do you really to give a try ? how many books? are you sureeee? :-))

Nicks hat gesagt…

I just LOVE that link you posted on FB - infact I have just shared it on my blog.
Its now on my list of 'things' to do one day

Thanks for sharing

Maelchen hat gesagt…

Mensch Elly, Du wirst es nicht glauben... Ich habe gerade ein paar Papiere in meine Kaffeekanne getunkt, meine Buchbindeanleitung "auswendig" gelernt und wollte mich auch mal an das Experiment der Buchbindung machen... Du warst ja super fleissig über die Ostertage und ich habe mich NATÜRLICH gefragt, was Du mit dem vielen Papier anfangen wirst (und natürlich möchte ich auch wissen, wozu Dein Schätzchen Dir die Eierschalen aufhebt :-)). Aber ich komme gerade von Deinem Randi Parkhurst Video zurück und bin noch ganz beseelt. Das Buchprojekt, die Präsentation, die begleitende Musik haben fast schon etwas Meditatives. Kein Wunder, dass Es Dich gepackt hat. Meine Güte, wenn Du nur etwas Annäherndes hinkriegst ziehe ich meinen (nicht vorhandenen) Hut!! Jetzt bin ich aber wirklich gespannt auf die Fortsetzung, der erste Teil Deines Büchleins ist schon sehr viel versprechend! Bastle mal schnell weiter, dass wir etwas zu sehen bekommen! Liebe, völlig losgelöste Grüße (habe immer noch die Zen-Musik im Ohr) von Manu

Joke hat gesagt…

Thansk for sharing this link. I want to make many books this year, so any ideas are welcome and this is a wonderful idea.

suziqu's thread works hat gesagt…

Hi Elly thanks for sharing this link.
I will go and check it out as it is all a learning process this journal making.
I have just completed a journal with fabric and paper which is on my blog at present.
I'll look forward to seeing what you make!
Thanks for sharing all of this with us!
Happy weekend.
Suzy

Anni - Fabric and Mixed Media Art hat gesagt…

Elly fantastic vidio and so inspiring for someone who loves to make books,it's a big project, I too look forward to seeing what you make, your papers look fantastic.
Anni