Dienstag, 5. März 2013

Industrial Chic

Before i went to Ikea yesterday, i took a sneak at Simon says Stamp & Show and the new Challenge theme for this week is : By the numbers ......
I found a small *Moppe* with 4 drawers at Ikea ( Can you ever have enough *Moppe*??) and on my way to the cash desk, i found some drawer pulls by accident, too....lucky day!! These drawer pulls are my association with industrial chic and the idea for the SSSS challenge was born......
By the way, i bought some frames and fabric, too (:o) Have you ever left Ikea without buying anything???

 

More pictures at the end. First i want to show you, how i started...


*Moppe*


The drawer pulls


First, i painted all the edges black

 

Sanding for a timeworn look

 

I went copper foil (10 seconds studio) and selfadhesive aluminium foil thru the cuttlebug





I finished the hole box with a layer of glaze











Well, do you plan to visit Ikea now? (:o)
Hope you like it
Thanks for appreciated comments

Elly

Kommentare:

Saskia hat gesagt…

Great project, Elly!

whyducks hat gesagt…

Wow that is so good Elly, I love it! I soooooo need that box, you need to make more and sell them!

Candy C hat gesagt…

Elly...very cool industrial chic drawers! I love the embossed metal you've used to decorate the exterior of the drawers. The pulls with the numbers are a great idea! Love that it's on little wheels, too! You are just so clever! Very nice use of numbers for our theme! Thanks for sharing your always wonderful art with us here at Simon Says Stamp and Show. <3 Candy

mark gould hat gesagt…

Very very cool. I have seen these in ikea and have been thinking they would make a good item to alter. Now I know they do. I shall be getting some xx. Love it x

WaldfrauAlexa hat gesagt…

total coooooooooool !!!!
ich überlege schon ne ganze weile mir diese neuen 3D Präge zu kaufen, da gibts ein Hammer Motiv....wäre für so ne Kiste ideal !!!!! naja erstmal sinds nur ein paar neue Stempel geworden....

Tapeva hat gesagt…

WOW! What an elegant piece...I envy you! :) Honestly...but in a good meaning of the word. ;)

Dagmar hat gesagt…

wow - wie cool ist das denn wieder - einfach absolut genial!!! Ich liebe deine Arbeiten total.
LG Dagmar

Craft Addicts - Tracy Evans hat gesagt…

Wow Elly what a fantastic piece, a wonderful transformation. I love all the embossed metal, looks fabulous set against the painted black edges. I love the draw pulls. Fabulous industrial chic piece. Thanks so much for joining in the Simon Says Stamp and Show Challenge. Tracy x

Anita Houston hat gesagt…

LOVE this! Fantastic drawers and altering! Great piece to store your numbered items! We've got your number this week at Simon Says Stamp & Show! Thanks for playing along!

sara j hat gesagt…

Love the entire piece but especially the copper and all those numbers.....way cool!

froebelsternchen Susi hat gesagt…

HAMMERKNALLER!

das sieht einfach toll aus!
Du bist eine immerwährende Inspirationsquelle mit Deinen ausgeklügelten Projekten ELly!

xxx Susi

Paula Whittaker hat gesagt…

great industrial looking piece - love it!

Gaby Bee hat gesagt…

Wow Elly! Das Teil sieht echt cool aus! Ich habe auch jede Menge Prägefolder und habe sie noch nie benutzt. Jetzt kriege ich richtig Lust sie mal einzusetzen. Danke für die Inspiration!

Gio hat gesagt…

Yeah, I needed one of this, definitely!

Love love your industrial chic version, Elly!

janet hat gesagt…

Zo ontzettend mooi gedaan, in één woord PRACHTIG!!!
groetjes van janet

janet hat gesagt…

in één woord SCHITTEREND!!!
groetjes van janet

Alie Hoogenboezem-de Vries hat gesagt…

If I like it....???? I love it...what a great Ikea alteration Elly, real industrial chic!!

Bye bye, Alie :-)

Rosie hat gesagt…

Das sieht ja wohl supergenial aus, Elly. Sagenhaft, was Du so alles werkelst.

Maelchen hat gesagt…

Hi Elly, eben komme ich von Simon Says Stamp und muss Dir natürlich auch einen Kommentar hinterlassen. Du hast natürlich wieder einen Vogel abgeschossen mit Deinem Ikea-Schränkchen. Soooo viel Aufwand, dafür sooo ein Resultat... Ich quengle hier schon den ganzen Morgen, weil mein Mann mich zu Ikea fahren soll (es geht nicht um's Gefährt, es geht um den Geldbeutel, wenn Du verstehst...). Ich will auch so ein Schränkchen!!!
Liebe Grüße
Manu

butterfly hat gesagt…

Fabulous grungy alteration! The metallic embossing is just so cool...
Alison x

Sarah hat gesagt…

What a fabulous metal creation. Great up cycling and so useful too! Thanks for sharing with Simon Says Stamp & Show. Sarah.

Candy C hat gesagt…

Congrats Elly on your TOP THREE recognition at Simon Says Stamp and Show! I'm so pleased that your very original and wonderfully constructed piece won! <3 Candy

Maelchen hat gesagt…

Hallo Elly, ich muss Dir gleich mal gratulieren. Deine "Numbers" sind nicht nur von mir bewundert worden... Ich habe mich fat stolz gefühlt, Dich zu "kennen", hihi...

Marjie Kemper hat gesagt…

This is fabulous! Love the metal embossed panels... congrats on your win at Simon Says Stamp & Show!

Maura hat gesagt…

Fabulous! What a keepsake you have created. Congratulations on the top 3 at SSS!

die amelie hat gesagt…

Glückwunsch, Elly,

zu den Top3 auf SSSS mit dem gar nicht moppeligen Moppe! Genial schön auf Industrial getrimmt! Die Ladenfronten sind einfach nur hach! Genau mein Fall! Und die Griffe ein echter Glücksgriff....es geht halt wirklich nix über IKEA...lol.

(Ich habs schon mal geschafft ohne was bei IKEA rauszugehen... den Tag werd ich nie vergessen. Da war ich wohl nicht ganz ich selbst ;)

Liebe Grüße,

Claudia x

Little Artbee hat gesagt…

Oh Elly dieses Dingelchen könnt ich glatt klauen,das sieht sooo toll aus. Diese Oberflächenoptik ist genial, wenn man bedenkt wie schlicht es vorher war und dann noch mit Rollen drunter, superklasse.
LG Sabine

die amelie hat gesagt…

Elly + IKEA = megageniale Teile!

Ich glaub, ich muss auch mal wieder "moppen". Hach..hab jetzt richtig Lust drauf bekommen, nachdem ich mir dein schönes Kleinstmöbel genauer angeschaut hab! Wow!

LG,
Claudia x

Anonym hat gesagt…

Definitely missed this post Elly, sorry to comment so late...

I have never left IKEA empty handed lol, recently found the 6 draw version of these fab drawers & got a couple of sets. Must look for the handles as they are fab.

Fantastic inspiration as always, thank you:-) xxx