Donnerstag, 7. März 2013

Monochromatic fluorescence and workshop news

Beware, this is a long post (:o)
First i have to thank you for stopping by and leaving all your appreciated comments, i loooove to read. As i started my blog nearly two years ago, i've never expected so many followers reading my obsessions. Thanks soooo much, for spending your time to leave comments.
It's Tag It On time at DragonsDream for challenge # 137 Green, die cuts and gogs
I'm always happy, if a challenge fits my stamping stuff. This time with my favorite colour green (:o)


Again, a handcut tag with bigger measurements. It's 10 cm x 16 cm


I started by adhering strips of old bookpages, glued the cogs on and applyed two layers of Gesso


I painted a light green colour and used some stamps from Chocolate Baroque



I adhered more die cuts and some more stamping. Ignore the stamping in the middle, because i changed my mind. I then applyed a wash of a darker green colour


I gave the hole tag a coat of Inka Gold Green


I stamped some Hampton Art Images from the Graphic 45 line. Coloured them in and used Utee on top


Because you can't see all the glaze and shine with tungsten light......


...two more pictures made this morning, with daylight


If i could inspire you, hop over to DragonsDream and watch all the creations from the DT and play with us.
When i take a look outside, i think that spring is playing hide and seek with us.
I'm also preparing some book - cover for the next workshop with Andy Skinner
The Book of Ruination Lifetime Workshop
is starting next weekend


I'm always exercising on thicker cardboard before i decorate wooden boxes with new techniques. I found a video tutorial on YouTube to make these easy cover. They can also be used for mini books or journals. I modifyed my cover, by using duct tape instead of fabric for the spine.


...and what about the altered Pez Dispenser you're asking?
Well, the workshop is nearly finished, but there is a competition running and the winner will be announced on march 16 th.
Well, i think i can leave a sneak without showing too much....all i can say is, don't expect that creepy stuff because i'm more a steampunkish - robot girl (:o)



Thanks for your power of endurance (:o)
Happy weekend
xoxo

Elly

Kommentare:

Rosie hat gesagt…

Wow, Elly, Dein Tag ist der Oberhammer. Ganz große Klasse. Das Video schaue ich mir später an.

Ich wünsche Dir noch einen schönen Tag

Silvia(Barnie) hat gesagt…

Dein Tag ist ja wohl der Oberhammer und das fliegende Schwein der Hit - ein tolles Motiv. Vielen Dank für deine Teilnahme bei Dragons Dream Tag It On... und vor allem auch für die anschaulichen Fotos.
Dein Sneak Peek lässt mich neugierig werden. Das Video werde ich mir mit Sicherheit in einer ruhigen "Minute" mal anschauen.

inkypinkycraft hat gesagt…

Well love the green tag, and lve all the step by step pictures!! That pez peek looks fab fab too. Thanks for dreaming with the dragon at TIo hugs trace x

Alie Hoogenboezem-de Vries hat gesagt…

The green tag is so amazing, great combinations...so artistic Elly with all the great details!

Kind regards, Alie :-)

Claudia hat gesagt…

Wow, ein wirklich tolles tag, ich bin total begeister, klasse!!!
LG Claudia

Dagmar hat gesagt…

Ein absolut mega starkes Tag und dein grünes Schwein ist echt DER Hingucker finde ich! Super Arbeit - wie immer :o)
LG Dagmar

Chris hat gesagt…

Fantastic Elly, I love. I and especially your green flying pig :D

Sue hat gesagt…

What a fabulous tag Elly, and I loved your step by step. Thanks so much for sharing with us at TIO. Sue xx

May hat gesagt…

Fabulous tag Elly, Fabulous detail Loved the tutorial... Brilliant!! Thank you for dreaming with us at Dragons Dream... May x x x

Anjas-Artefaktotum hat gesagt…

Hammermässig, Du hast Dich wieder selbst übertroffen!

Anke hat gesagt…

Oh Elly, dieses "Tääg" (so heißt das jetzt auf neudeutsch) ;-) ist herrlich!Zahnräder, Vogel, fliegendes Schwein, schon allein die Zutaten finde ich göttlich.
Auch die Bücher sehen klasse aus und ich bin gespannt, was daraus wird.(Ebenso bei dem PEZ-Teilchen.
Dein Sneak lässt ja Einiges erwarten)

Liebe Grüße
Anke

biba3006 hat gesagt…

Wie nicht anders zu erwarten, sind deine Sachen wieder mal "saugeil"!!!

LG
biba

Rein hat gesagt…

Hammerstark, sieht echt toll aus!

butterfly hat gesagt…

Wow, Elly, your work is so fabulous! The tag looks amazing, so many gorgeous layers, and such a pretty fresh green palette. Wonderful journals - I'll certainly be back to watch the tutorial very soon... and I can't wait to see the finished Pez transformation!
Alison x

Melanie hat gesagt…

Wow, das ist wieder so genial, Elly!
Ich bin auch ganz verliebt in das fliegende Schwein.
Ich habe so eines als Stempel (mal "Schwein" bei ebay gehabt ;-) und das ist auch seit Jahren einer meiner Lieblingsstempel.
Danke für die ausführliche Anleitung und den Videolink.

die amelie hat gesagt…

Ich liebe ja das fliegende Schwein, Elly,

und hier überflügelt es den Vogel ja sogar mit links ;)

Tolles Tag! Dein sneak peak für den PEZ Dispenser hat mich jetzt wirklich mehr als neugierig gemacht. Wo treibst du nur immer solche challenges und workshops auf? Herrlich!

LG,

Claudia xx

Martina2801 hat gesagt…

Megagenial sieht das aus, liebe Elly! Das fliegende Schwein oben dran ist zum Piepen:-) Du bist einfach spitze!
Hab einen schönen Sonntag, meine Liebe.

Maelchen hat gesagt…

Hi, schönen guten Sonntag Morgen, liebe Elly, hast Du schon mal aus dem Fenster gesehen? Bei Dir ist bestimmt auch alles weiß... Um so schöner leuchtet hier das Grün... Frühlingsgrün sozusagen... Mensch, bin ich froh, dass Du immer so schön zeigst, wie Du was machst! (Zum Abgucken schön!) Das ist nämlich die geniale Idee, das Gestempelte VOR dem Ausschneiden zu embossen... Wäre ich nie drauf gekommen und verbrenne mir immer die Finger an dem Fiddelzeug... Und auf Deinen PEZ-Dispenser bin ich ja sowas von neugierig. Schon das Unterteil ist irre...
Bis in Bälde, Manu

House of Bears hat gesagt…

That's a really great tag, lots to look at. Love your stamps choice.

monique hat gesagt…

This tag is fabulous. I loooove it

Thanks for sharing at tio