Sonntag, 3. März 2013

Steampunk Challenge # 1

Happy Sunday to all of you. The sun is shining today and i can feel, that springtime is just around the corner. I'm not able to craft that much at the moment, because my normal daily work, but i managed to finish my contribution for the first steampunk challenge at
SanDee & Amelie's Steampunk Challenges









For the clock, i used a new stamp from LaBlanche and stamped on acatate with StazOn...


..and i painted with acrylics on the back....


..then i glued an old book page behind and applyed the wizers with a brad


I used cardboard for the base


Glued on some paper from DCWV - Tattered Time


The roof and also the clock are adhered with 3D dots for more demension


I also used some cardboard strips to give the clock more demension


I stamped some gears on strips, too


I cut a Dusty Attic chipboard gear in two pieces and painted with gold dabber. At the left and right side of the roof, i used cardboard gears made with Tim Holtz die.


On top of the roof, i used a piece of the Tando Wings and Cog set and adhered a metal clock. The cardboard piece behind the stamped steampunk bird is made with a mask and modeling paste


Under the clock you see a bigger gear from Tim Holtz die. Actually i glued three pieces together. Painted with acrylic and a pocket watch part from LaBlanche. It's melted with Utee in a pan, because i don't own a melting pot. I used my non stick craft sheet




Maybe i could give you some inspiration, to make your own cockoo clock?
Thanks for reading and your patience for all the pictures (:o)

Elly

Kommentare:

Rosie hat gesagt…

ooooh, wow, Elly, ich komm gerade wieder an den Tisch gekrabbelt.

WIE GENIAL IST DAS DENN???

Ein absoluter Traum.

Danke auch für's Zeigen, wie Du dieses Kunstwerk gemacht hast.

Den LB-Stempel habe ich mir auch gesichert. Ein tolles Teil

die amelie hat gesagt…

Wow, Elly,

das ist einfach brilliant!!! So viel an Details und verspielt Schönem ist da hineingeflossen und dein How-To ist großartig und für mich sehr, sehr interessant zu verfolgen. Danke dafür!!!

Und natürlich besonders herzlichen Dank fürs Mitmachen bei unserer ersten Challenge!! Das freut uns natürlich riesig!

Sonnenschein-fröhliche Grüße,

Claudia xxxx

Martina2801 hat gesagt…

Hast Du den Knall gehört, als ich vom Hocker gekippt bin, Elly?:-) Deine Kuckucksuhr ist einfach spitzenmäßig. Ich bin hin und weg! Echt cool!

Karin hat gesagt…

wow dit ziet er schitterende uit, mooi van kleur!

Dagmar hat gesagt…

wow wow wow - das ist ja so absolut genial geworden - und danke das du uns die Entstehung auf Bildern fest gehalten und gezeigt hast.
ganz liebe grüße, Dagmar

SanDee1899 hat gesagt…

Oh Elly this is spectacular and event with a little step by step tutorial I am impressed - this is an amazing piece of art!!!
Thank you so much to join the SanDee&Amelie Steampunk Challenge ...

XOXO
SanDee

Netty hat gesagt…

Loving your steampunk clock and a great tutorial, x

WaldfrauAlexa hat gesagt…

ich bewundere immer wieder deine Step by Step anleitungen......ich bekomm das nicht hin......deine Kuckukcks Version finde ich total klasse !!! gefällt mir wie immer sehr gut.

Anke hat gesagt…

Einfach wieder großartig, liebe Elly.
Ich bin wieder einmal von den Socken.
So viele herrliche Details und dann auch noch diese Federn...

Liebe Grüße
Anke

Gibby Frogett hat gesagt…

Oh wow this is amazing, I adore your Cuckoo clock. Great instructions and photos too.. Have to agree can't wait for Spring as well, as so fed up with the cold winter now... Happy crafting Gill x

froebelsternchen Susi hat gesagt…

supergenial und danke für die tollen Step by Step Fotos! Schwärm!

Lucy Edmondson hat gesagt…

This is just amazing, so striking and detailed, and wonderful colours,

Lucy x

Anjas-Artefaktotum hat gesagt…

Das ist ja Wahnsinn, was Du da wieder gemacht hast, ich bin total begeistert, und noch mit türkis, das reinste Kunstwerk, mir hängt die Kinnlade noch unten!Danke auch für die Entstehungsfotos. :-)
LG Anja

Astrid Maclean hat gesagt…

Wow this is brilliant!!! Love how you used the stamp (one of my all time favourites), the colours and how you have finished it all is fantastic to. What a great project, - love it!!!

Olgeline hat gesagt…

Bin wieder schwer beeindruckt.
Sehr schön geworden.weiter so.

LG Olgeline

Selma hat gesagt…

Your Cuckoo clock is a very high quality. So a lot of great elements and wonderful coloring.
I found this challenge when I read your blog, thank you :)

Lorraine hat gesagt…

Well, you never fail to impress me Elly, but this one...WOW! It's really beautiful. The elements just seem to belong together and the colours are fabulous. Great job hun.

danisart hat gesagt…

der Wahnsinn!!!! absolut genial!!!!

Silvia(Barnie) hat gesagt…

Was für ein geniales Werk, mal wieder einsame Spitze.

Paula Whittaker hat gesagt…

stunning project

BLockHEad hat gesagt…

Fabulous colours, I really like the LaBlanche stamp. It suits this theme

Maelchen hat gesagt…

Elly, ich wollte Dir ein "Wow" hinterlassen, aber das haben schon so viele vor mir getan, dass Deine Ohren vom vielen Bellen schon ganz taub sein müssen. Ich sag's ja. Du befindest Dich gerade auf der absoluten Überholspur. Steampunk ist Dein Ding! Und seit Deinem Workshop (war's Andy Skinner? Timeworn irgendwas?)haben Deine Oberflächen soviel Tiefe und Struktur. Ich überleg's mir auch, da mal mit zu machen. Aber woher nimmst Du all die Zeit? Jedenfalls bin ich wieder mal inspiriert! WIEDER MAL! Das hört gar nicht auf! Dafür hab ich aber vielleicht auch was für Dich! Ich experimentiere auch schon lange mit rostähnlichen Oberflächen. Und jetzt habe ich wasa gefunden! Relativ bezahlbar und echt! Der Theaterbedarf Haussmann, hier der Link: (http://ahaussmann.com/deutsch/produkte/farben/rostimitation/rostimitation.html) bietet Rostgrundierung + Rostwandler an. Ich weiß nicht mehr so genau, die kosteten so um die 19 Euro/Liter. Ich hab alles was nicht niet- und nagelfest ist mit Rost überzogen und bin sowas von überzeugt! Am Besten mache ich gleich mal einen Post darüber um es Dir zu zeigen... Sorry für das viele Gequatsche! Wollte Dir ja eigentlich nur mal wieder ein Kompliment machen! Liebe Grüße, Manu

butterfly hat gesagt…

This is so stunning, Elly! Love that La Blanche stamp (think I'm going to have to give in and buy it!), and the colours here are so wonderful. The Andy Skinner rust techniques are fabulous, and beautifully put to use... a huge WOW from me.
And I don't know why I wasn't already signed up to follow, but I am now!
Alison xx

Melanie hat gesagt…

Mal wieder super, Elly.
Ich liebe diese Gesichter-Stempel........und zahnräder ja eh, das ist ja klar :-)

Ana K. hat gesagt…

How many wonderful creations…I’d like to leave comment on all posts, but…every single of them is amazing and unique, that’s what I love your work so much!
Hugs from Slovenia