Freitag, 26. Juli 2013

Carpe Diem

Hi Bloggers (:o) Weekend is near and more heat is coming. We expect 38° C on Sunday. There's not much to do with this temperature as chilling with feets in a bowl of cold water.
I have finished my tag for the new DragonsDream Tag It On Challenge last night. The new receipe is Stencil / Mask, Paint, Ribbon and one real stamp.


A view behind the making of....




I used antiqued bronze distress stain and fired brick distress ink on top of that. Than i took a mask and wiped of some of the distress ink thru the mask with a baby wipe and used a script stamp with black archival ink on top


I ripped another tag and punched some holes. Applyed more distress ink fired brick and vintage photo



I cut a heart from grunge paper, painted with DecoArt Traditions Titanium white and used a crackle medium on top. On top of the crackles i've painted with Quinacridone Gold



Stamped the wings on grunge paper, cut out and painted white, too




On top i used Americana Triple Thick and Distress glitter.


Around the edges of the heart and the tag, i've finished with Metallic Lustre Champagne Ice.



There is a lot shine on this tag



Carpe Diem

Happy Weekend
Thanks for reading and your appreciated comments

Elly

Kommentare:

Lucy Edmondson hat gesagt…

This is fab, Elly, so striking!

Lucy x

Little Artbee hat gesagt…

Ein ganz geniales Teil, so raffiniert gestaltet mit der Schnürung. Könnt ich glatt klauen Elly,megaschön!
Liebe Grüße
Sabine

Dagmar hat gesagt…

Wow wieder absolut fantastisch ganz besonders klasse finde ich das Teil mit der Schnürung!!!!! Ein echt super tolles Tag!
Hier gab es grade ein erfrischenden Regenschauer. Ich wünsche dir ein schönes Wochenende! Lg Dagmar

Rosie Schirrmeister hat gesagt…

Hachz, schwärm, wie genialschön ist das denn nun wieder??? Ich bin hin und weg von Deinem schönen Tag.

Finde es auch super, dass Du uns zeigst, wie Du es gemacht hast.

Schönes Wochenende, liebe Elly

Astrid Maclean hat gesagt…

This is fabulous!! Love the corset style tag on top, what a cool idea!! Great step by step too, thanks!

butterfly hat gesagt…

Really fabulous, Elly - I also love the laced up corset, and the amazing textures throughout - brilliant tag!
Alison x

Barb hat gesagt…

Luv,Luv,Luv this....How very clever you are!

Gráinne hat gesagt…

Haha, seit Du da so aktiv bist mit Deinen tausenden Zaubermittelchen und wahnissnigen Werken traue ich mich kaum noch :-) Das ist absolut umwerfend, und ja, ich arbeite an meinem Neid-Problem, ich freue mich (auch) ganz wahnsinnig für Dich, dass Du so tolle Sachen hast und machst *grrrr* LOL Absolut brillant geworden. LG Suzanne

Martina2801 hat gesagt…

Was für eine raffinierte Machart....das Geschnürte sieht so toll aus....und überhaupt das Tag ist einfach weltklasse, liebe Elly! Chapeau!!!

Christi Conley hat gesagt…

Elly, this is amazing! I love the lace up & the wings - fantastic job! XO

Rein hat gesagt…

Das sieht toll aus,
ich bin begeistert!

Claudia hat gesagt…

Boah, was für ein tolles Tag, eine klasse Idee, gefällt mir sehr mit der Schnürung, Hammerstark.

Silvia(Barnie) hat gesagt…

Wow, da bleibt mir glatt die Sprache weg, total schön, ich bin mehr als begeistert. Die Idee mit der Schnürung ist der Hit. Vielen Dank für deine Teilnahme bei Dragons Dream TIO.

May hat gesagt…

WOW...What a fabulous take on the recipe... Brilliant tag, Love all the amazing detail...Thank you for joining us at Dragons Dream... Hugs May x x x

maria's knutselplezier hat gesagt…

What a great , wonderful tag!!!I really love it in all his details!!!

Greetings
Maria

Caro *schoki* hat gesagt…

Irgendwie war ich viel zu lange nicht mehr hier gucken. Wundervolle Werke am laufenden Band gibt es zu bestaunen und alles ganz große Klasse Elly!

VLG
Caro
*schoki*

Julie Ann Lee hat gesagt…

Oh, this is just so inspiring and terrific!!! I love your step by step and behind the scenes instructions. I adore the lacing of the ribbon too. I think this might be one of my favourite tags ever! Julie Ann xx

Susie Bentz hat gesagt…

This is wonderful! Great step-out photos to show the process.