Mittwoch, 29. Oktober 2014

Collage Cards

Happy wednesday, dear crafters (:o)

Today i want to share some collage cards with you.
I recently bought the La Blanche Classic Limited Edition 12" paperstack at HSE24 with absolutely yummy vintage papers. 48 pages with 24 stunning designs.
Of course, this stack is sold out now

Some examples









Honestly you can create millions of cards with this stack.
Here's what i've made in only two days


The card below opens like a book and is made from the back of a paperpad, an old book page and a piece of fabric



Here i used corrugated cardboard as a base for the cards above and below


I also used some christmas collage cards from the last year edition of La Blanche


The burlap above isn't straight...but who care's?
Handmade, vintage and unique (:o)




A little mini book 3" x 3"


I used DecoArt Triple Thick to the front and back cover



This mini was assembled with La Blanche Washi Tape and it's extremly high translucent
The little man on the right and the poststamp stripe is this washi tape and applied to the background which you can still see through






Endless possibilities
Happy scrapping!

Thanks for reading and your appreciated comments

xoxo

Elly

Kommentare:

schnipselchen hat gesagt…

Wohooow... unglaublich, was du schönes damit gewerkelt hast! Ich kann zwar den Text wieder einmal nicht übersetzen, aber die Bilder sprechen ja für sich !

Evelyn Walter hat gesagt…

Toll Elly, sieht richtig klasse aus! Wenn ich die schönen Sachen von dir sehe, ärgere ich mich ja direkt, dass ich das nicht gekauft habe..... naja, das nächste Mal.
Schönes Wochenende!

Maelchen hat gesagt…

Eigentlich will ich ja nur sagen, dass ich sprachlos bin... Aber wenn eine Frau sprachlos ist, dann nur, weil sooooo viele Wörter und Sätze in ihrem Kopf herumschwirren, die eigentlich raus müssen... Und das ist hier der Fall!!!! ICH LIEBE ALLEALLEALLE Karten, die Du hier gebastelt hast, Elly... ALLLLLLEEEEE!!!!! Und die Journals... Und die Papiere... Und die Farben.... Bin schon wieder völlig erledigt... Und das am frühen Morgen... Auf Dich ist immer Verlass, meine Süße!

JackieP Neal hat gesagt…

Elly, these are jaw dropping cards and books!! I looked at the original papers again and could not even begin to see what you did! Stunning- absolutely stunning!! Perhaps I should send my address , so I my receive one of those cards! heehee Bravo my friend! xo

Martina2801 hat gesagt…

Hallo liebste Elly, so ein Wahnsinn.....was Du mit Hilfe von dem Block so alles gewerkelt hast! Eines ist schöner als das Andere! Ich bin so froh, dass ich in letzter Minute auch noch einen von diesen tollen Blöcken erwischt habe.
Wünsche Dir ein schönes WE.
LG MARTINA

butterfly hat gesagt…

What magnificent papers, and what beautiful things you have created with them. It looks as though you were lucky to get your hands on the Limited Edition in time!
Alison xx